25 januari 2009

DPN år 2009

Då var det dags för en liten uppdatering från vår sida. :)

DPN finns fortfarande men har varit lite mindre aktiva fram tills nu på grund av att vi inte haft råd att åka till konvent för att sälja alla fanzin vi har hos oss. Men nu ska det ändras på och vi har en liten krigskassa som ska se till att vi kommer ut på marknaden igen!

Här är ett preliminärt schema för de konvent vi hoppas kunna besöka i år.

Februari 20 - 22 - PiriCon
Mars 22 - 29 - Serieveckan i Göteborg
April 7 - 9 - KingCon
April 28 - 29 - Small Press Expo
Maj 22 - 23 - Urix
Maj 22 - 23 - Sweden Japan Expo

Det är givetvis klart att vi är öppna för förslag på fler konvent som ni vill vi ska komma till!

Sen har vi nya planer på hur vi ska göra med gamla och nya fanzin.  Vi kommer från och med nu köpa alla fanzin som vi tänker sälja direkt av fanzinskaparen i fråga när han/hon lämnat dom hos oss. Det kommer underlätta för både oss och den som vill sälja fanzin via oss.
Det är på tok för många som inte har svarat på våra desperata försök att få kontakt. Vi är väldigt obekväma med att pengar som inte är våra ligger hos oss och att vi inte kan få tag på dess ägare pga att dom inte svarar på deras email.
Det kommer att läggas upp en lista på de som har inte svarat oss än och vi hoppas på att våra läsare kommer kunna hjälpa oss att få kontakt med alla som inte svarar!

Så med vårt nya system så kommer vi att göra följande:

- Vi köper in alla fanzin som vi kommer att sälja. Ni får alltså pengar direkt i handen om ni lämnar era fanzin till oss på ett konvent, eller om ni skickar fanzin till oss så sätter vi över pengarna åt er. På så sätt så underlättar det för alla.

- Vi köper max in fem av samma fanzin. Om ni däremot väljer att skänka fanzinen till vår förening kan vi ta in betydligt fler.

- Vi tar gärna emot nya fanzin till vårt sortiment på konvent. Men då behöver du som skapare fylla i vårt formulär så vi får fullständiga kontaktuppgifter till dig! Lämna helst mer än ditt namn och din e-mail!

- Vi tar inte heller emot stora högar av fanzin från konvent vi inte har deltagit på. Det är för att undvika problemet att kontaktinformation saknas eller är alldeles fel.


Sprid ordet om vår blogg och se till att alla fanzinskapare får höra om oss så vi kan hjälpa fler sprida sina serier runt om i Sverige!

Om du har några frågor så tveka inte att fråga oss om fanzin eller fanzinskapande! :)

2 kommentarer:

mattiasg sa...

Hej
träffade er på Stadsbiblioteket idag.

en länklista på er blogg?
jag tänker mig att ni kan massor massor om serier, fanzines, tävlingar, varmanfårtagpåbragrejer osv

fick man önska så skulle jag önska mig det.
hoppas att det går bra för er idag.
/M

Flyktingen sa...

hejsan! jag är väldigt intreserad av att använda era känster men jag ser att det inte har skrivits något sedan 2009-_-' så jag undrar om ni fortfarande är aktiva.

jag skulle vara tacksam för ert svar

här är min
mailadress Sollyx-chan@hotmail.com