Det har varit tomt på inlägg den sista tiden, detta för att DPN:s styrelse tyvärr är fullt upptagna med de tråkigare delarna av livet, exempelvis att söka jobb och liknande. DPN är inte bortglömt, men tyvärr måste vi för tillfället prioritera medlemmarnas garanti för överlevnad den kommande tiden.
Räds icke! Så fort våra liv är lite mer stabila drar vi igång igen! Antingen kommer vi till era konvent, eller så kanske ni kan komma till vårt... ;)
Mer om det senare.
04 juli 2008
27 maj 2008
SPX:08
(Lite sena inlägg på sistone tyvärr då DPN:s medlemmar varit väldigt upptagna med C-uppsatser och annat i skolan. )
25-27 april var Dit Pennan Når iväg på Small Press Expo 08 i Stockholm.
Denna gången var det Sara, Randi och Mattias (Wuffe) som var iväg och vi hade med vårt största fanzinlager hittills, dessutom sålde vi fräna Wacom-plattor och tecknarprylar från Deleter.
Vi hade med en liten lyckomaskot (ovanpå marker-pennorna!)
också som lockade en del kunder.
En kund ler belåtet åt yaoi-serien Need av Diana Davidsson.
Vi hade en del nyheter med oss till SPX08 och fick ytterligare
fler med oss när det var dags att åka hem.
SPX08 var kul. Väldigt kul...
Vissa hade kanske lite FÖR kul...
Trots att vi hade fullt upp vid borden fanns det faktiskt lite tid att få träffa den legendariske Stan Sakai.
Ursäkta att det tog sådan tid men alla som har sålt fanzin (SPX08) via oss har fått ett email om hur mycket ni sålt för.
Så för de som inte fick något sålt så säger jag bara lycka till på nästa konvent vi åker på! :)
Om ni känner till några konvent som ni vill att vi ska sälja på så hör gärna av er här i bloggen eller på ditpennannar@gmail.com så underlättar det sökandet för oss.
Så hör av er så kommer vi göra ett beslut om vi tar oss till konventet eller ej!
13 maj 2008
08 mars 2008
SerieCon
1:a - 2:a mars hölls DPN:s första konvent, SerieCon, i Sjömanskyrkan i Gävle. Det blev ett ganska litet men väldigt mysigt konvent och vi är stolta över att allting gick så bra. Totalt kom det 48 besökare och vi hoppas det kommer ännu fler nästa gång!

Esteban satt mestadels vid inträdet.

Wuffe stod en del i fiket.

I korridoren fanns diverse olika serieteckningar och seriesidor upphängda. Där fanns också en del frågor till tipsrundan som hölls under SerieCon. Vinnaren blev Gabrielle Nilsson som fick ett 100-kronors presentkort på DPN:s fanzinbord.

Angelica och Henrik höll i serie- och fanzinworkshopen som höll igång under hela konventet. Här kom folk för att teckna, få hjälp med diverse tecknarproblem och fick lite mer info om vad fanzin är för något.



Sen fanns självklart DPN:s fanzinutbud på plats också. Randi hade hand om försäljningen.

Eftersom vi fått ett utökat lager räckte det inte med ett bord...

... utan det behövdes tre stycken! Randi fick lite hjälp att sitta vid alla tre av bläckfisken Blinfo.

Några nyfikna kunder tar en titt på några bilder färglagda med Neopiko-pennor.

I försäljningsrummet kunde man också få prova en Wacom Bamboo från Deleter.

Lasso från fanzinet Legend gästspelade i programmet Art Rage 2.
Under konventet kunde man lyssna på olika föreläsningar. Sara höll i en föreläsning om hur man kan färglägga en bild med Neopiko-markers. Från steg ett...
... till en färdig bild.

Lite senare mot kvällen kunde man lyssna på Johannes' föreläsning om livet som serietecknare och hans serie Betraktat som går i Nöjesmix.
Sista dagen av konventet hölls även en intervju med Mattias "Wuffe" Nilsson om seriefenomenet furry. Tyvärr så har vi inga bilder på grund av kamerakrångel.
Under konventet hölls även en teckningstävling på temat: farligt! Vinnaren blev Anna Hansson med denna vackra och detaljerade bild.

Det fanns många duktiga tecknare som besökte SerieCon och det tog lång tid för juryn att komma fram till beslutet om vinnaren. Den här bilden tyckte vi var värd en hedersomnämning.

På de här två bilderna kan man se alla deltagarna i teckningstävlingen.
Tack så mycket till alla funktionärer som hjälpte oss, Vi Unga och Studieförbundet Vuxenskolan. Hoppas vi kan samarbeta igen på SerieCon:02!
07 mars 2008
BorCon
23-24 februari hölls BorCon i Borås. DPN var där och hade ett försäljningsbord. Denna gången hade vi ett grymt utökat lager och kunde erbjuda många fler olika sorters fanzin.
Sara vid fanzinbordet.
Runt omkring fanns flera olika sorters TV-spel, bland andra Super Smash Melee, Resident Evil: Umbrella Chronicles och SingStar.
Två av helgens fanzinkunder.
Vi hade jättetrevligt på BorCon och kommer gärna igen om det blir fler konvent i Borås!
MeuwCon
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






